Početna > Tekstovi > Kad Ines pita…

Kad Ines pita…

16 Juli 2007.

Evo, za diskusiju ali i reklamu: nešto smo se kratko dopisivali Ines i ja povodom konkursa koji smo otvorili prije mjesec dana (i koji još nismo zatvorili iz razloga koje bolje da ne spominjem), pa je postavila jedno pitanje i onda ja onako u naponu inspiracije izbiflao sljedeće (bare with me):crop_ara.jpg

Bah, bezveze ti je konstrukcija, “savršen strip”. Prvo treba ući u definiciju samog stripa kao forme, umjetnosti, zanata, pa onda govoriti o savršenstvu. Kažu da je upravo ovo, ova slova na ekranu ili papiru ili zidu, da je to savršeni strip, jer je svaka abeceda kretala od nekih slika kojima se pričala priča, da bi onda kasnije nekada, davno davno nakon što su prvi put iskorištene, te slike postale slova koja danas poznajemo. Ali slova ostaju slike, samo slike glasova. Ili note, zar ne bi i to bio strip na nekom apstraktnom nivou, samo još višem jer više ne prikazuje glas nego zvuk, jedan čitav niz glasova koji se drugačije (dakle, samo grafički ili instrumentima) i ne mogu prikazati. S druge strane, stripu kakvim ga danas poznajemu ostaje sloboda da prikaže neki zvuk grafički notama ali i instrumentima, pa onaj ko ne zna čitati note (kao ja, npr.) razumije da se radi o zvucima violine a ne bendža i sl. I šta je onda savršenije: visoko definisani notni zapis koji poznaju tačno određeni ljudi sa posebnim obrazovanjem, ili pak nešto slobodno pristupačno, za koje je dovoljno da znaš kako violina izgleda i da crtač uspije dočarati sviranje?
Ovo sve naravno, nisam sam smislio, ne znam sada koliko je poteklo od Scotta McClouda i njegovog “Kako čitati STRIP?” (malo reklame Macanu 🙂) ili iz drugih izvora. Ali i inače ne ulazim u silne rasprave šta je bolje a šta lošije (osim očitog škarta, ako se baš nađe neki zadrti propovjednik koji ide kontra cijelom svijetu), jednostavno čitam. Ja od stripa tražim ljepotu, u najmanju ruku originalnost, kako jezika tako i crteža. Nisam pretjerano opterećen bojama i uvijek mi je draži bio c/b strip. I naravno, da ispriča priču.

Pa reko, da ovjerim puls interneta: šta vi mislite o ovoj temi? I mislite li o stripu, pripovjedanju uopšte, ili vas vuku druge brige od toga da i razbibrizi posvetite malo pažnje?

Inače, Ines je jedna od troje ljudi koji su poslali nešto na stripopeka /at/ gmail /dot/ com za konkurs.

Kategorije:Tekstovi
  1. 18 Juli 2007. u 19:51

    Hmm, samo kontam da je pogrešan mjesec – niko neće čitati stripove barem pola avgusta, ja znam da ja planiram makar toliko da se ispalim na kupanje, pa jel Una jel Jadranka, samo nek je u žensku.🙂

  2. 18 Juli 2007. u 19:26

    eeej, dok radim još, evo gotovo je skoro 18 stranica u boji. Fali još oko desetak. Sad još da postavim “oblačiće” i to je to. Pa postamo svaki dan i to ravno mjesec dana ako Bog da bude sve ok sa mnom i mojim leđima🙂

  3. 18 Juli 2007. u 19:25

    ala si ti navalio s tim “jebanjem mahnita”🙂 Pomisliće ko šta…🙂
    Postaću se dok to malo prostudiram, pokušao sam i ne ide mi od ruke. Polako…
    A sad o stripu. Po meni lično Alan Moore je definitivno pisac, kao i Miller, ali i Nolittini radovi na Mister NO-u su takođe za recimo avanturističkih romana. Nije loš ni A.Capone i da se usudim spomenuti N.Gaimana… ( usudih se )
    A strip jeste umjetnost ali pitanje je – kakva ?🙂

  4. 18 Juli 2007. u 19:11

    I jebem te mahnita, loguj se u WordPress akaunt i postaj kao član Stripopeke a ne kao neki tamo myspaceovac…😛

  5. 18 Juli 2007. u 19:10

    Ma nije to toliko do Zagora, svijet je nepismen, ne interesuje ih da saznaju nešto drugo osim onog što već znaju. Ima takvih i među stripadžijama, pa je recimo samo Tex odličan, sve drugo je sranje. I više nema opravdanja da je premlad ili prestar, da se nema gdje… Samo lijenost, apatija, većinska želja da smo u mentalitetu sela…

  6. 18 Juli 2007. u 18:49

    Pa dobro, slažemo se za Ferrija. Ali, koliko je Zagor donio dobra, toliko je donio i zla, jer i dan danas kad ljudima pričaš o stripovima a oni te blijedo dok ne spomeneš Zagora. A onda im se razlije osmijeh…na licu.
    Jeste priča bitna. Bez priče nema ništa. Jer, crtanje bez motiva ( u ovom slučaju to je priča ) ne donosi ništa posebno. Portret neke djevojke je smao portret dok ne čuješ da je autor njoj sedam mjeseci uzastopno pjevao ispod prozora. Eh…

  7. 18 Juli 2007. u 18:33

    Pa, pokrenuo si interesantne teme: je li strip umjetnost? Da li se knjiga ili sveska mogu kao cjelina posmatrati kao umjetničko djelo, ili možemo govoriti samo o pojedinim dijalozima, pojedinim pasusima teksta, pojedinim slikama kao umjetničkim djelima, pa ako ih se dovoljno nakupi, da je tek onda strip umjetnost? Ja, recimo, ne bih nikada rekao za bilo koji Ferrijev crtež da je umjetnost – ali je zato Sclavi napisao fantastične Divove dobra i zla. I masa je takvih primjera jednog prosječnog ili odličnog zanatlije koji s manje ili više stila odradi sjajne scenarije; i obrnuto, umjetnika koji izvuče iz nekog katastrofalnog teksta ono što se nije moglo ni zamisliti.
    Zato mi i jeste na kraju svega, najbitnija priča. Ne tekst, ili slijed slika, nego to što stoji iza svega, to što umjetnik (ili zanatlija) želi da prenese čitaocu/prolazniku/sapatniku itd. itd. U tom smislu, upravo pričom po toj definiciji, se mame uzdasi, a ne nekom riječju ili slikom.

  8. 18 Juli 2007. u 16:03

    Po ovom razglabanju ispade da je strip – priča, a da je priča – strip. Ustvari, jedno bez drugog ne ide. I jednu još stvar ( pošto ne volim da filozofiram već da čitam i gledam ), strip je umjetnost. Zar ne ? Umjetnost pretakanja priče u crtež🙂 A kao i u svakoj umjetnosti, i u ovoj ima prese… ovaj pretjerivanja. U većini zemalja sa razvijenom strip-industrijom,strip se tretira kao zabava i solidan biznis. A čak se i oni iz underground produkcije trse da svoje najjače proizvode dobro prodaju🙂 .
    Opet, kad već hvalimopriču, šta je sa crtežom? Nemojte pretjerivati, loše nacrtan strip sa dobrom pričom neće uzmamiti udahe, pa bi najbolje bilo da se koristi omjer 50% – 50% . A savršenstvo samo po sebi – ne postoji.
    Eto,nadam se da nisam mnogo davio, jer kako rekoh filozofiju ne volim.

  9. 17 Juli 2007. u 10:54

    Hmmm, ja sam stekao dojam da ti više i ne crtaš stripove… Imali smo par ljudi koji su se javljali i tražili crtače (od istorijskih spektakala do nekih najobičnijih stvari), pa eto, možda poneki vidi i ovaj post i javi ti se.
    A imam i ja strip od jedne stranice koji treba da se nacrta za ovaj konkurs u Iranu (bio je na StripVestima prije nekog vremena, Marko Ajdarić je stavio link na konkurs, pa evo i ovdje, kome se da: http://www.neorama.com.br/q_frame8317.html) pa ti pošaljem i pogledaj.😉

  10. 17 Juli 2007. u 10:33

    Ma ja sam uvijek govorio da bez dobre priče nema ni dobrog stripa.
    Ja kao strip crtač sam se uglavnom susretao sa tim problemom – nedostatkom priče. Nekoliko godina sam tragao za nekim ko bi mi radio dobre scenarije – one u kojima bi se pronašao ja kao crtač a i sam autor, koji bi bio zadovoljan sa konačnom izvedbom.
    Danas se autori scenarija strašno plaćaju. Svojevremeno u kontaktu sa Rusmirom Rustemagićem u Parizu, na međunarodnoj izložbi stripa smo došli do zaključka da se ustvari više oni traže nego sami crtači. Uostalom, svaka nova kreacija stripa sa novim likovima i pričama se automatski pretvara u scenarije za filmove. Svaki ozbiljniji studio, posebno oni u Americi to otkupljuje za lijepe iznose i u vrlo kratkom roku.

    Elem, priča o tome šta je dobar strip, dali je on crno bijeli i kolor, je suvišna. Ako mislite privući pažnju i čitalaca a i one komercijalne strane potrebno je raditi na dobroj priči, konceptu i liku.

    Poruka ovog mog teksta/komentara je: Writers wanted !!!

Comment pages
  1. No trackbacks yet.
Komentari su isključeni.
