Početna > Tekstovi > Kako izgleda raditi za Marvel (update)

Kako izgleda raditi za Marvel (update)

9 Juni 2010.

Okej, još uvijek ne radim za Marvel u smislu da sam uposlen od strane Marvela. Radio sam probni strip namijenjen Marvelu i želim sa svima vama, strip entuzijastima, podjeliti to iskustvo. Da li će se na osnovu ovoga nastaviti buduća saradnja sa tim izdavačem i da li ću početi raditi za Marvel uistinu ne znam.
No krenimo redom.

Nakon inicijalnog kontakta sa gospodinom Cebulskim (urednikom) i gospodinom Bonom (ne Voxom već vjerovatno asistentom Cebulskog) dobio sam scenario epizode Wolverinea naslovljen “Disturbing Consequences”, epizode koja je već prethodno objavljena (možete skinuti taj strip ovdje). Moj zadatak je bio nacrtati ponovo taj strip na osnovu izvornog scenarija. Znači ne precrtati strip već pokazati urednicima kako ja doživljavam tu priču.

Mogao sam ilustrovati bilo kojih pet-šest strana iz stripa – prvih, zadnjih ili napreskokice. Nisam dobio rok da to uradim i, logično, neću biti plaćen za taj posao. Pošto imam posao na koji moram ići svaki dan, a tu je bila i ona strip radionica za vikend (o kojoj niste čitali jer nikada nismo dobili slike od Enesa), trebalo mi je cirka sedam-osam dana da nacrtam tih pet tabli.

Iako su te table crtali i drugi autori (ne oni koje je odabrao Cebulski u Makarskoj, već drugi autori iz cijelog svijeta) ja nisam želio pogledati njihove radove kao ni objavljeni original kako ne bih iskvario svoju viziju stripa i pokušavao nacrtati bolje od njih. Zašto? Zato što smatram da svako treba biti dosljedan vlastitom stilu. I ako autor na prijavi za posao “vara” tj. pokuša na silu bolje crtati, onda će i na tom poslu morati “varati”. Nacrtam li ovaj strip meni neprirodnim stilom onda ću i sve buduće poslove morati crtati tako. A to je nešto što nisam želio uraditi. Želim crtati kao ja znam i ako ne upali – jaka stvar. Nije to smak svijeta i mnogo je veći problem crtati na silu nego ne crtati nikako.

Okej, sad vas zanima i kako izgleda Marvelov scenarij, zar ne? Postaću vam samo jedan isječak, tj. opis jedne slike.

Panel 1
Closer on one of the tables, one of the aquarium-type cases and the sampling of ice on it as Logan continues to assess what they were doing here, wondering if they pulled something they shouldn’t have outta the ice. We can see some hi-tech knives and ice-picks and even a small hand-held laser that the researchers were using to cut the ice. Behind him we can see a heavy shadow…and maybe something in it…

3. Logan        Wha–?!

Probajte sada naći taj kadar u mojim radovima.

Sam dijalog i naracija se ne upisuju u crteže ovakvog karaktera. Cijela industrija stoji iza (ili iznad) ovih stripova i u njima nema mjesta za grbavu liniju oblačića ili rukom pisan tekst. Poslje olovke doći će tuš, boja i računalno upisan dijalog.

Urednici su tražili samo crtež olovkom ili ako planiram tuširati onda dva odvojena skena. Pošto ja u crtanju olovkom ne detaljišem toliko crtež onda sam označio tekstom koje stvari na crtežu trebaju biti izmjenjene odnosno dodatno obrađene u tušu. Na primjer, crtati snijeg koji pada u malim kružićima je Sizifov posao, to se mnogo lakše uradi bijelim tušem.  Pošto snijeg treba da pada a ja ga u olovci ne bih nacrtao onda sam dodao par dodatnih opisa eventualnom budućem tušeru. Crne površine nema potrebe da šrafirate već ih samo označite iksom (X).

Kojeg neće biti za ovaj strip jer je on već objavljen no želio sam pokazati uradnicima kakvu vrstu crteža mogu očekivati od mene.

U konačnici, sad kada je strip poslan urednicima, da li nalazim neku grešku u njemu?
Ne. Barem ne grešku tipa “jao, vidi mu ruke gdje se iskrivila!”
Jedina zamjerka odnosno greška je u tome što sam crtao ovo bez kontakta sa scenaristom. U takvom radu ja pokušavam zamisliti da li je određeni pogled na radnju i određena radnja upravo ono što je scenarista želio da ja ilustrujem. Da li je želio da se blok leda razbije pri udarcu o negativca ili ne, da li je želio da Wolverine ima skijaške ili pilotske naočale, da li je soba ovakva ili onakva… Ovakve stvari su veoma bitne u saradnji sa scenaristom jer ako ih se ignoriše ili previdi crtač može napamet nacrtati nešto neprikladno i nenamjerno usporiti radnju ili skrenuti pažnju čitaoca na nebitan objekat. Ili, u krajnju ruku, ne nacrtati prozor na zidu pa kada se scenarista sutra vrati dodatnoj radnji u toj kući onda moraju da se snalaze kako da ubace prozor.

Nakon svega ovoga ostaje da vam pokažem radove drugih crtača koji su ilustrovali isti scenarij. Možete ih pogledati ovdje – Sedat Oezgen; i ovdje – Shawn S. Richter.

I još jedna stvar. Reference. Crtati sam za sebe znači lupati stvari napamet. Automobil može biti bilo kakav, motor ćemo izmisliti, kuće također… Crtati za pravog izdavača znači da sve mora biti uvjerljivo. Motorne sanke nisu preslik Yamahinog modela ali jesu bazirane na slikama stvarnih motornih sanki i tako dalje. No najveća referenca mi je bila knjiga “Dynamic Anatomy” koju preporučujem svim crtačima koji crtaju realne likove. Možda bi prikladnija knjiga bila “How to Draw Comics the Marvel Way” no ja baš nisam fan tih figura koje skaču po kadru i imaju te pretjerane pokrete. Znam da je to “Marvelov fazon” no radije bih da su likovi vjerodostojni.

Nadam se da vam je ovo objašnjenje bilo od koristi. Ako imate kakvih pitanja slobodno ih postavite u komentarima.

Update: Na forumu Stripovi.com pokrenuta je diskusija o ovim stranicama u kojoj učestvuju i Darko Macan (pod nadimkom mcn) i Bane Kerac (pod nadimkom Cat Claw). Preporučujem vam da pročitate i tu prepisku.

  1. Rip
    14 Juni 2010. u 13:57

    evo moje preporuke
    Jezik montaze pokretnih slika – Marko Babac
    i odlican link http://consequentialart.wordpress.com/category/action/
    sve je fino nacrtano ali imam problem kod prelaska rampe, likovi stalno mijenjaju polozaje unutar kadra, montaza, kadriranja, zbunjujuce je.
    moje misljenje je da treba gledati montazu i kadriranje kao bitan faktor u stripu. stripovi su najslicniji storyboardu za film. mozda ce neko sada reci da zavisi od stila, ali ne.
    govorim o tome da su ljudi iz struke davno postavili odredjena pravila kako bi svima bilo jasno sta se desava u kadru ili sceni.
    meni se licno ne svidja ovaj shawn ritcher, kao i vecina marvel crtaca… nekako su genericki, sve mi isto, suho…
    zao mi je sto filip i maza nisu prosli jer su vrijedni momci.
    u zdravlje

  2. Zlatan Džonko
    10 Juni 2010. u 13:53

    Bravo!😀

  3. Kenan
    10 Juni 2010. u 9:59

    Odlicno,svaka cast Filipe!🙂

  4. 10 Juni 2010. u 9:01

    Kako prodje? ovo izgleda odlično🙂

  5. Renky
    9 Juni 2010. u 21:26

    I ja! ;o) Filipu želim puno sriće!

  6. Emir
    9 Juni 2010. u 15:24

    Ja znam koji je kadar, ja znam koji je kadar.🙂

  1. No trackbacks yet.
Komentari su isključeni.
